reklama

Prepáčte mi, že dodržiavam rýchlosť !

Som vodička . Jazdím pravidelne. Rozvážam väčšinou deti do školy, na krúžky, potom si ich pozbieram a ideme späť domov. Bývame mimo mesta, takže trasu dlhú asi 15km absolvujeme každý deň minimálne dvakrát. Na tejto trase sú tri obce. Som človek zodpovedný a dodržiavanie maximálnej povolenej rýchlosti nepovažujem za neprekonateľné obmedzovanie rozletu v mojom šoférovaní. Sú úseky v obci, kde je cesta úzka a vedľa nej uzučký chodník tiahnuci sa pred plotmi rodinných domov. Tam je niekedy aj päťdesiatka vysoká rýchlosť, hlavne ak sa po chodníku snaží ísť mamička držiac svoje dieťa za ruku. Ale na trase sú tiež úseky v obci, kde je cesta široká, rodinné domy v nedohľadne a keď sa auto rozgúľa dole kopcom, je ťažké ho udržať na päťdesiatke. Práve toto sú však miesta, kde sa neraz skrývajú páni policajti a merajú rýchlosť. Nechcem platiť pokutu. Aspoň nie vysokú. Preto sa snažím ísť na týchto miestach maximálne šesťdesiatkou. Napriek tomu sa pravidelne cítim ako prekážka na ceste.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (36)

Sú chvíle, a nie je ich málo, keď som na danom úseku cesty jediná, kto sa snaží dodržiavať rýchlosť. A tiež sú chvíle, keď sa snažím ísť rýchlejšie v mene zachovania bezpečnosti premávky. Je to vtedy, keď sa na mňa iní vodiči lepia a predbiehajú ma aj v neprehľadných úsekoch. Mám chuť stiahnuť okienko a zakričať im: „ Prepáčte mi, že dodržiavam rýchlosť ! “

Naozaj sa mám ospravedlňovať za dodržiavanie pravidiel? Naozaj musím byť považovaná za “ženu – slabú vodičku” , keď idem v obci “len” šesťdesiatkou? Kde sa všetci tak ponáhľate? A o čo vlastne ide vám, vodiči predbiehajúci v obci, ktorí ma potom brzdíte mimo obce, kde chcem ísť deväťdesiatkou a vy idete svojou stabilnou sedemdesiatkou?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Niekedy mám pocit, že som neodhalila nejaké tajné pravidlo týkajúce sa dodržiavania rýchlosti, ktoré ovládajú všetci vodiči. Zrejme je o tom, že rýchlosť sa má dodržiavať len vtedy, keď sú na úseku policajti s radarom. Treba poznať miesta a vedieť včas zabrzdiť. Ja to neovládam. Škoda. Som odsúdená na uhýbanie sa z cesty, brzdenie, aby sa mohlo predbiehajúce auto predo mňa zaradiť, keď už je v protismere iné vozidlo a na neustále kontrolovanie spätného zrkadla, či sa ten nalepenec na mojom kufri už rozhodol predbiehať, alebo ešte nie.

Všetkým vodičom prajem pevné nervy a veľa ohľaduplnosti.

Juliana Horváthová

Juliana Horváthová

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Verím tomu, že všetko, čo sa v našom živote odohráva, má hlbší zmysel. Preto hľadám, načúvam a rozmýšľam. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu